کفپوش اپوکسی

ساخت وبلاگ

استفاده از رنگ اپوکسی به عنوان رنگ کف پارکینگ، مانع ایجاد لکه و خراب شدن کف شده و سطحی محکم با نمایی نمایشی ایجاد خواهد کرد. در این مطلب سعی بر آن است بیان شود که چطور کف پارکینگ را با اپوکسی،  کفپوش سه بعدی کنیم.

پس از سال ها استفاده و سوء استفاده، کف پارکینگ می تواند زیبا شود. اپوکسی کف را پوشانده و انجام این کار، یک کار ساده که آخر هفته انجام دهید، نیست بلکه یک شیوه عالی برای تمیز نگهداشتن کف محل پارکینگ برای سالیان متمادی پیش رو است.

 

مرحله 1

اغلب پارکینگ ها، در ابتدای کار حداقل بتونه کاری را دریافت می کنند. بنابراین پس از چند سال استفاده و ریخت و پاش، هزینه هایی در بر خواهد داشت. نفوذپذیری طبیعی بتن و شباهت آن با گچ، باعث می شود که نتوان همیشه آن را تمیز نگه داشت.

 

مرحله 2: رطوبت را کنترل کنید

منابع رطوبت موجود را کنترل کنید. اگر زیر بتن، محافظ بخار قرار نداشته باشد یا اینکه آب زیر زمینی زیادی داشته باشید، ممکن است فشار بخار آب پوشش سطح را کنده و از سطح جدا کند. یک قطعه 2*2 پلاستیک شفاف روی بتون سطح بچسبانید و 24 ساعت صبر کنید. اگر ملاحظه کردید که بتون تیره تر شده یا قطرات آب تشکیل شده است، با یک تولید کننده اپوکسی مشورت کنید و بدنبال راه حل باشید، از جمله قرار دادن مانع بخار برای سطح.

 

مرحله 3: به پیش بینی وضع هوا دقت کنید

پیش از آنکه اطمینان پیدا کنید دمای هوا 16 درجه سلسیوس است و رو به افزایش خواهد بود و زیر زمین شما حداقل 10 درجه خواهد بود، پیش بینی وضع آب و هوا را چک کنید. اپوکسی را نمی توان در زمستان بکار برد.

 

 

مرحله 4: مواد و ابزار ها را سرهم کنید

نیاز به یک کیت اپوکسی دو بخشی با لبه بتونی و پوسته های سطحی، وصله برای کف، لیسه و ماله، چاقوی پلاستیکی برای بندکشی، نوار چسب نقاشی، غلطک مویی 1/2، سطح 5 گالنی، خاک رس و یک ماسک با فیلتر کربنی برای جلوگیری از بوی رنگ، دارید.

 

مرحله 5: زمین را خوب جارو بزنید

با یک جارو، کف را خوب جارو بزنید. کنار دیوارها اطراف درب پارکینگ را خوب جارو کنید.

 

مرحله 6: تمیزکاری+ لکه زدایی

هر نوع آلودگی یا کثیفی را تمیز کنید. برای جاهایی که دسترسی به آنها سخت است، از تمیزکننده ها استفاده کرده و چند بار سطح را تمیز کنید. با پاک کننده و خاک رس خشک، چربی های چسبیده را از روی بتون تمیز کنید.

 

 

مرحله 7: شستشو و تمیز کردن با پارچه یا ابر

وقتی که لکه ها تمیز شدند، سریع کل کف را با پاک کننده رقیق شده بشویید. به سرعت آب کثیف شده را با یک ابر جمع کنید. هدف این است که کف خیلی رطوبت جذب نکند تا سریعتر هم خشک شود.

 

 

مرحله 8: پیش پردازش سطحی بکار ببرید

طبق دستورالعمل، اسید سیتریک اچ بتن را با آب گرم مخلوط کنید. سپس کف را با آن پوشش داده، روی زمین بکشید و بعد مانند مرحله قبل برای پاک کننده، با ابر جمع کنید. اسید سیتریک به باز شدن حفرات بالایی بتن کمک می کند و باعث می شود اپوکسی خوب بچسبد.

 

 

مرحله 9: صبر کنید تا خشک شود

در صورت نیاز از پنکه استفاده کنید تا ظرف یک شبانه روز کف خشک شود. در هوای سرد تر، زمان بیشتری برای خشک شدن لازم است.

 

مرحله 10: بتونه فعلی را بررسی  کنید

کنترل کنید که آیا هنوز هم بتونه روی کف وجود دارد یا نه. آب را روی سطح بچکانید. اگر آب روی سطح را پوشاند، بتونه وجود دارد و مانع چسباندن اپوکسی خواهد شد. با توجه به مقدار بتونه باقی مانده، ممکن است مجبور باشید پیش پردازش سطحی را تکرار کنید.

 

مرحله 11: ترک ها را پر کنید

زمانی را صرف پر کردن ترک ها و حفرات کنید، چرا که این منافذ سطحی در اپوکسی خود را نشان می دهند. ترک ها و حفرات را با استفاده از کاردک پلاستیکی پر کنند. 8 ساعت صبرکنید تا فیلر سفت شود و هرگونه لبه ایجاد شده را با سنباده زبر همسطح کنید.

 

مرحله 12: آخرین تمیزکاری

قبل از بکار بردن اپوکسی یکبار دیگر سطح را بخوبی تمیز کنید. لبه ها و کنار دیوار ها را خوب تمیز کنید. برای ساده تر شدن کار، نوار چسب را روی بلوک ها و صفحات کنار دیوار بکشید (اساسا هر چیزی که نمی خواهید روی  آن اپوکسی قرار بگیرد)

 

مرحله13 : بخش A را با بخش B مخلوط کنید

کیت اپوکسی شما باید یک قوطی کوچک و یک قوطی بزرگ داشته باشد. قوطی بزرگ، بخش B است که ممکن است شفاف باشد ولی کل قوطی پر نیست تا بتوانید بخش A را روی بخش B بریزید. اپوکسی ها در انواع رنگ ها موجود هستند. ولی دو رنگی که بیشتر رایج هستند خاکستری و قهوه ای می باشند. تا زمانی اضافه کردن را ادامه دهید که مایع یکدست ایجاد شود.

 

مرحله 14: باید منتظر بمانید تا زمان واکنش سپری شود

با توجه به دما، صبر کنید تا مدت زمان توصیه شده که روی قوطی درج شده است سپری شود تا واکنش انجام شود. از این مرحله صرف نظر نکنید، در صورت عدم انجام این مرحله، سفت شدن صورت نمی گیرد.

 

مرحله 15: برش بزنید

اپوکسی مخلوط را روی سینی غلطک ریخته و بصورت بخش های مشابه برش بزنید. خیلی از غلطک دور نشوید چونکه می خواهید اپوکسی خیس بماند تا زمانیکه ورقه ها را بکار ببرید.

 

مرحله 16: در چند قسمت رول کنید

از بخش های 4*4 شروع به قرار دادن اپوکسی کنید. اجازه بدهید لبه خیس به آرامی در سطح اپوکسی گسترده شود. همچنین به فکر استراتژی خروج هم باشد چرا که کف اتاق باید 24 ساعت قبل از محدوده رفت و آمد افراد به آن، خشک شود. شما که دوست ندارید خودتان را رنگی کنید!

 

مرحله 17: مواد را با دست باز بکار ببرید

در کل، اپوکسی را بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز است بکار ببرید. اپوکسی در حفرات بتون جذب شده و اگر به اندازه کافی بکار نرود صافی سطح خود را از دست می دهد.

 

مرحله 18: روی ورقه ها پخش کنید

ورقه ها را بصورت بلند و نازک (تا حد ممکن) پخش کنید تا یک الگوی تصادفی برای آنها ایجاد شود و نه تنها الگوی سطحی زیبا بلکه مقاومت در برابر سر خوردن هم روی سطح کف ایجاد می شود.

 

 

مرحله 19: اجازه دهید اپوکسی خود را بگیرد

اتمام کار کفپوش پارکینگ با اپوکسی یک راه عالی برای تازه کردن محیط کاری است که باعث می شود تمیز نگهداشتن کف هم در دراز مدت راحت تر شود. رفت و آمد زیاد انسانی (پس از یک روز) و وسیله نقلیه (پس از 3 روز) نیاز به گذشت زمان کافی از پایان کار سطحی دارد.

 

 

 

کفپوش اپوکسی...
ما را در سایت کفپوش اپوکسی دنبال می کنید

برچسب : کفپوش اپوکسی و پلی یورتان,کفپوش پارکینگ پلی یورتان ,کفپوش پلی یورتان,کفپوش پلی یورتان قیمت ,کفپوش پلی اورتان چیست ,قیمت کفپوش پلی یورتان ,کفپوش پلی یورتان چیست, نویسنده : aflakpooshesharia epoxyaria بازدید : 170 تاريخ : شنبه 31 تير 1396 ساعت: 15:12